Hytte kun 40 meter unna ørretelva Mistra

Vinterstid kan du oppleve en egen stillhet og ro. I fiskesesongen bor du rett ved ved Mistra, som er kjent for storvokst ørret. Småviltjakt og flotte turer i fjellet. Vinter/vår 6,5 km fra veg

Størrelse og ankomst

lindast@hotmail.no

Velg ankomst og avreise

Om hytta

Vinter/vår ligger hytta 6,5km fra veg. På vinter kan du oppleve en egen stillhet og ro langs Mistra, siden vegen inn til hytta pleier ikke åpne før månedsskifte mai/juni, alt etter hvordan snøsmeltingen er.

Hytta ligger på østfjellet i Rendalen kommune. Stedet heter Damkveet, og det er ei større hytte på samme tun. Annonse for denne finner du under punktet "andre aktuelle tilbud" lenger ned på siden. Den heter hytte ved populære Mistra.  Mistra er kjent for storvokst ørret og beliggenheten til hytta gjør at du har et meget godt utgangspunkt for å ta storørreten spesielt sent juni, juli og august. Dette fordi en del ørret da har startet sin vandring oppover i Mistra.  Ønsker du å se noe av fisken som har blitt tatt i Mistra kan du besøke Fiskefesten sine sider på Facebook

Fisketid for Mistra; fra og med 1.mai til og med 15.september

Online kjøp av fiskekort.

To kilometer unna hytta finner du jaktterreng for småvilt. Klikk her for info og online kjøp av jaktkort i Grøndalen

Vegbeskrivelse:

Du kan skrive Damkveet, Rendalen  inn i karttjenesten til Gule Sider. Da kommer du rett på hytta.

Sørfra- følg rv 3 mot Rena og ta av på fv 217 mot Rendalen. Følg deretter fv 607 mot Åkrestrømmen. På Åkrestrømmen kommer du til et kryss. Ta av til høyre for fv 217 mot Drevsjø. Etter ca 16km får du en parkeringsplass på venstre side med bomveg til Misterdammen, Jotvegen og Fuggdalen. Husk bompenger, 50 kroner for personbil. Fra parkeringsplassen til hyttene er det ca 6,5km. Kjør inn grusveien. Etter du har passert ei bru kommer du raskt til et kryss hvor du skal holde venstre. I neste kryss holder du høyre mot Misterdammen. Du får hytta på høyre side etter ca 3km.

Nordra- følg rv 30 mot Rendalen og Åkrestrømmen. Ta av på fv 217 over brua til Åkrestrømmen og følg fv 217 i ca 16km. Da får du en parkeringsplass på venster side med bomveg til Misterdammen, Jotvegen og Fuggdalen. Husk bompenger, 50 kroner for personbil. Fra parkeringsplassen til hyttene er det ca 6,5km. Kjør inn grusveien. Etter du har passert ei bru kommer du raskt til et kryss hvor du skal holde venstre. I neste kryss holder du høyre mot Misterdammen. Du får hytta på høyre side etter ca 3km.

Hytte-/Avbestillingsregler

Minimum leieperiode er 2 døgn.

Avbestillingsregler:

• Oppholdet betales på inatur.no ved bestilling.

• Ved avbestilling inntil 30 dager før oppholdet starter refunderes 85 % av beløpet

• Ved avbestilling mellom 30 - 7 dager før oppholdet starter refunderes 50 % av beløpet

• Ved avbestilling én uke eller mindre før oppholdet starter gis ingen refusjon

Vi anbefaler alle leietakere å ha sin reise-/avbestillingsforsikring i orden.

Avbestilling/endring i leieforholdet sendes til hytteeier.

Hytteregler:

Det er leietakers ansvar å sjekke røykvarsler, gassvarsler og brannslokningsapparatet ved ankomst.

Hytta skal forlates ryddig og rengjort.

Det er mulig å betale for utvask. Dersom du ønsker dette, kontakt oss for avtale på forhånd.

Nøkkelhenting

Etter avtale

Turtips

Enten du ønsker å fiske eller bare nyte flott natur anbefales tur til Gammeldammen. Ca 1 times gange nordover langs Mistra

Reguna.no tilbyr guidede turer og naturopplevelser i kort avstand fra hytta. Bli med på guidet tur til Sølen (1755), Rendalens høyeste punkt. Her har du på godværsdager utsikt til Sverige i øst og Rondane i vest. Ved foten av Sølentoppen finner vi Skardtjønna som tilbyr deg et forfriskende bad. På turen gir de lokalkjente guidene deg fortellinger om hvordan folket har brukt fjellområdene gjennom tusener av år. Blir du med på guidet tur til Flytoppen, får du se og høre om den flygende kisten, et fly som styrtet under andre verdenskrig, og bli kjent med skjebnen til de fem tyskerne om bord. Flytoppen er en del av Sølen, og turen gir deg derfor i tillegg til spennende historie fra krigen, også påfyll av storslått natur og stillhet.  Kanskje er vi heldige og får se rendalsrenen beite i fjellandskapet.